Разработка речевых зарядок на уроке английского языка


Разработка речевых зарядок на уроке английского языка.

Начало урока является одним из его важных этапов, во многом определяет успех всего урока. Как говорят англичане: A good beginning makes a good ending. Задача учителя на этом этапе сразу ввести учеников в атмосферу иностранного языка, заменяя формальный организационный момент речевой зарядкой в форме диалога. Регулярное целенаправленное проведение речевой зарядки без особых усилий и больших затрат времени позволяет: повторить и прочно усвоить лексику, связанную с календарем, школьной жизнью, погодой и т д., закрепить в памяти школьников новые грамматические структуры и речевые обороты, которые еще недостаточно прочно усвоены в процессе работы с учебником; лучше овладеть навыком диалога, умением задавать общие и специальные вопросы, кратко и лаконично отвечать на них. Чтобы осуществить поставленные цели, нужно: вовлечь в беседу как можно больше учеников, используя заранее намеченный и рационально отобранный языковой материал; связать вводную беседу с основным этапом урока, стремясь логически перейти к обучающему этапу.

Примерные вопросы диалогов.

Everyday Dialogue

Is anybody absent?

What day is it today?

What is the date?

What day was it yesterday?

What day will be it tomorrow?

What’s the weather like today?

Is the weather good for…?

What was your homework for today?

Was the English homework difficult?

How long did it take you to prepare it?

Let’s check your homework.

About weather

How many pupils are absent today?

What is the date today?

What is the weather like today?

Is the weather better or worse than it was yesterday?

Is it cold (cool, warm, hot)for the beginning (end, the middle) of…?

Is it dry or wet?

Is it cloudy or sunny now?

Is it raining (snowing)?

Is the weather good for… sports?

What is the forecast for tomorrow?

The First Lesson After the Holiday(s)

Has everybody come back to school after the holiday(s)?

Today we are having our first lesson after the holiday’s, aren’t we?

Did you have a nice time during the holiday(s)?

Where and how did you spend the holiday(s)?

Did you go…to the theatre(cinema, museum, on an excursion, on a trip)?

Was the weather good for sports?

What sport did you go in for?

On the Time-Table

…is absent today, I see. What has happened to…?

How many lessons do you have today?

Do you have five (six) lessons every day?

What lessons besides English and … do you have today?

Which lesson is the most interesting (difficult) for you?

On what days do you have English lessons?

What would you like to do at our lessons today?






See also:
Яндекс.Метрика