урок-викторина 7 класс


Урок викторина «Вокруг света» (Round the World)

Данное мероприятие проводится в -7 классе. На уроке создаются условия для совершенствования навыков монологической и диалогической речи в коммуникативных ситуациях, учащиеся учатся работать в коллективе, оценивать свои умения.

Цели и задачи урока:

Воспитательные:

развивать умения и навыки коллективной и индивидуальной работы,

развивать интерес к предмету,

уметь анализировать и оценивать свою работу.

Развивающие:

формировать социокультурную компетентность,

тренировать коммуникативные умения для решения учебной задачи и выражения собственного мнения.

активизировать познавательную деятельность учащихся, развивать творческие способности.

Образовательные:

совершенствовать знания и умения по ранее изученной теме,

тренировать навыки речи, чтения и письма,

совершенствовать лексико-грамматические навыки.

Используемые технологии:

— игровая

— групповая;

-коммуникативная;

-компьютерная.

Оснащение урока: УМК Биболетовой М.З., Трубаннёвой Н. Н. « Английский с удовольствием» для 7 класса общеобразовательных учреждений – Обнинск: Титул, 2012; компьютер и проектор, презентация, карточки и раздаточный материал, бумага и карандаши.

Тип урока: урок комплексного применения знаний.

Ход урока:

1 Организационный момент. Постановка цели и задачи урока.

T: Good morning, children

Wake body, wake mind,

Work, play, seek and do

Good morning to you.

I ‘m glad to see you, sit down, please. To begin our work I want you to look at the screen and say what you see, what we are going to do at the lesson.

Ps —I see…I think, we shall speak about famous sights and countries.

— It seems to me, we shall speak about geographical names …

—To my mind, we shall speak about travelling round the world.

T: You are right. Why do people travel?

Ps — People go to other countries to see different places / to have a rest/ to learn something interesting and new/ to spend time with pleasure/ .

T: Fine. Let’s have a travelling quiz at the lesson, why don’t we starting a tour. I want you to divide into 2-3 teams. Name your teams, think about the motto for the team.

2 Активизация речевых навыков по теме.

Task I: What countries do they come from?

Cowboys, Oxford, St. Patrick Day, koalas, diving and swimming, Stonehenge,

kiwis, bagpipes, the World Farm, skyscrapers.

Useful Phrases

…is associated with… / … is famous for…

…is connected with…/ when we speak about …we imagine…

T: Well done! Now it’s time to practice packaging your suitcases.

Task II: Pack your luggage if:

you’re going to camp in Scotland;

you’re going to see famous places in France;

you’re going to have holidays in Australia.

Take only 10 necessary items with you — 1)passport 2)ticket 3)…

3. Развитие навыков чтения, письма и грамматики.

T: Brilliant! Now I want you to read the text .

Task III: Read the text with gaps , choose the right form of a word to complete the text.

to have, to live(2), the, many, can, in, one, to begin.

London

London is ___ capital of Great Britain. It’s history___ when the Romans came to Britain. They founded a town on the river Thames and called it Londinium. They built ___roads and the London bridge.___ 1066 William the Conqueror came from France. He became the __English king who started the Tower and lived in it. Now you __ visit the Tower, it is a popular museum. All English kings and queens___ in London. But today the English Queen ___ in the Tower.

4 Физкультминутка

4 Развитие творческих способностей.

Task IV: Draw some well known things that can help us to guess the country.

( в это время проводится следующий конкурс)

Task V: Listen to music and write down the place is connected with it.

5 Совершенствование коммуникативных навыков.

T: I like how you’re working at the lesson. You’re great.

Task VI: Express your opinion on the problem of

learning foreign languages

travelling round the world.

6 Завершение урока. Подведение итогов, домашнее задание.

T: We have learnt and practised some joyful and useful activities. You ‘ve worked in teams and were friendly. Your home task will be to create your crossword on the topic of travelling.






See also:
Яндекс.Метрика