Урок-повторение по теме Hello It039-s me


Урок по теме : “Hello! It’s ME”.

Учителя английского языка

МБОУ « Гимназия № 1» г.о. Балашиха

Пдлесной Оксаны Викторовны.

Урок проводится в 6 классе в конце полугодия в рамках повторения пройденных тем:

“Who is who”, “Here we are(my place)”, “Getting around”, “Day after day”.

Целевая аудитория: учащиеся 6 класса.

Тип урока: урок- повторение.

Цели урока:

Образовательная: формирование языковой компетенции, развитие речевого умения (монологической и диалогической форм общения),закрепление речевых моделей в построении высказываний;

Развивающая: развитие межкультурной компетенции, развитие внимания, памяти, воображения, развитие навыков работы с интернет- ресурсами

Воспитательная: воспитание интереса к культуре других стран, желания расширять кругозор, способствовать обогащению жизненного опыта учащихся, умение работать в команде.

Форма организации урока: работа в группах, парах, индивидуальная, фронтальная.

Формирование УУД:

Личностные: формирование положительного отношения к учебе и развитие мотивации к дальнейшему изучению языка,

Регулятивные: умение планировать свои действия в соответствии с задачей, адекватно воспринимать предложения и оценку одноклассников в процессе работы,

Познавательные: использовать визуальные и лексические опоры для решения учебной задачи, извлекать информацию, представленную в заданиях.

Коммуникативные: участвовать в работе пары/группы, распределять роли/задачи, договариваться, приходить к общему решению.

Применяемые технологии: коммуникативная, ИКТ, игровая, работа в группах/парах, проектная(мини-проекты).

Оборудование и материалы: УМК «Английский в фокусе» В. Эванс, Д. Дулей, Ю.Ваулина; презентация ( «Мистер Х»), презентации учащихся, раздаточный материал, компьютер или интерактивная доска.

Ход урока:

Орг. Момент. Good morning children! You know that our second term is coming to an end. You’ve learnt some topics. Do you remember them? Let’s try to remember what we learnt… ( P: “Who is who”, ”Here we are/happy times, my place, Road safety /My favourite day). Right and today it’s time to use your knowledge in practice –

So, today we are going to remember everything you know and see how to use it

Речевая разминка. We’ll start with the weather forecast.

T. Who is going to be the weatherman today? Let’s listen to the weather forecast.

S. ( 1-answer give her/his forecast)

T. What do you think is it a god day to ride a bike?…No?

What is it good for then? What do you usually do on such a day?

S. (give their answers)

(на доске могут быть даны фразы, а уч. должны назвать подходящие)

T. Ok. Thank you! You know what to do. But I remember that not long ago I asked you to

To make a small projecta survey about likes and dislikes of modern children. I asked you to draw a PIE- chart on the results. I know you’re ready to show us your work, you’re welcome(Раздаю им их графики и один из группы представляет рез-ты исследования)

Very good job Children! Now we’re passing to our team work-“Hot Chocolate”/ Chocolate eaters”!? Are you ready? I want you to learn another story about a very special guy. Who is our- Mr. X.?( на комп. Слайд1- MR X) To learn smth. about him you should ask me different questions, but don’t ask my name! READY? GO!(For correct questions you’ll get scores). And remember the rule : BE QUIET! . (S. ask- how old are you? where do you live? Where are you from….)

T. have you guessed? Do you want to see my face? (OK. I’ll describe my portrait and you try to draw it / 2 pupils one from each team will do it on the blackboard) (на компе показываю слайд2- Winnie-the –Pooh)

-What is his name?

-Where is he from?( The UK)

-What does he do? Visits his friends…

-What does he like? honney/eating/walking

What is he like? Kind /sociable/friendly/….

You worked very well. Now let’s have a break?!(SIT STRAIGHT.Close /open your eyes

I can see a floor…)

Thank you.

Today we’ve got one more guest from another country. We are going to meet him/her now( one or two pupils give their presentations- Hello, I’m

T.(Angelina/Alina you’re welcome with your presentation)The rest listen attentively and be ready to give your marks)(Оцениваем презентацию смайликами)

And now you are to work in teams on a small PROJECT. (даю картинки с изображением мужчины /женщины и опорные картинки).

I give you a picture of a person. Your task is to say as much as you can about him/her(interests, profession, family, age…) AND using the pictures you’ve got make a collage about this person.(ВЫДАЮ-клей, лист бумаги А-8, Картинки)

You are given an ID card — you must fill it in. I give you 5 min. for a story.

It’s important that each of the team should say something, the team leaders will present

ID-s

( через 5 мин. Капитаны команд выходят и разыгрывают диалог-знакомство. После этого команды по очереди(по 1-2 предложения) рассказывают про своего персонажа).

Прошу всех смайликами оценить диалог капитанов. Потом команды оценивают др.др. рассказы.

Thank you. You are very good story-tellers.

But I’ve got one more task for you. Let’s first remember some things. Do you remember what NEIGHBOURHOOD is?

S.(answer)

T. What places are there in you neighborhood?

S. (cinema /museum/swimming pool/bakery/stadium/…)

T. Good. So, listen to my task:

You know that Vinnie-the Pooh is a country mouse. One of his friends has invited him to visit him in the city. But there is a problem he DOESN’T know how to move around the city – He wrote some rules on paper and wants you to help him. Will you?

Well, then read and find the mistakes. (Now you work in pair and then discuss your answers in teams)- Hurry up!

(Выдаю карточки с правилами поведения в горде- на улице/в транспорте -ПОВТОРЯЕМ гр.-DO/DON’t – imperative)

Через несколько минут учащиеся по очереди каждая команда дают ответ

Are you ready? Hot Chocolate/ Chocolate eaters,- how many rules have you got? Now ne by one tell us your answers.

T. You are very clever and know safety rules very well!

But Vinnie-the –Pooh has one more problem! He doesn’t remember the address!

Help him to draw the map. Read the information and mark the objects and give the address.

(Выдаю карточки там описание объектов и их местоположение относительно друг друга. Учащиеся, следуя инструкции обозначают объекты и находят адрес друга Винни.

Работа ведется в группах по 3-4 чел, после согласуется всей командой.

Потом 1)( если есть время) к доске выходит один-2 представителя и быстро представляют схему на доске./ 2) Если времени нет просто вслух зачитывают результаты)

Если остается время, учащимся можно предложить вспомнить фразы на тему «как спросить дорогу» и разыграть мини-диалоги (уч.-к стр.32- опоры слабым учащимся)

Подведение итогов.

T. Very good. I liked your work today very much. What about you? Did you like your work? What mark would you give yourself, please, raise a card ( учащиеся поднимают смайлики). So, children today we’ve revised a lot of thongs: How to give instructions, some safety rules, remembered how to say about your likes/daily routine /how to fill in cards with personal information…You know it well. So, at the next lesson we are going to start a very interesting topic! For today it’s enough.

Выделяю наиболее активных, выставляю оценки, задаю домашнее задание).






See also:
Яндекс.Метрика