Урок-обобщение по УМК Happy Englishruдля 6-го класса по темеThe Past Simple Tense


Урок –обобщение по УМК «Happy English.ru» для 6-го класса по теме «The Past Simple Tense»

Цели урока:

развивать навыки монологической речи

-развивать навыки аудирования

-развивать творческие способности учащихся

-обобщать знания учащихся ,полученные на уроках английского языка

Задачи урока:

-обеспечить отработку грамматического материала в серии языковых и речевых упражнений

Оборудование:

Мультимидийный проектор, компьютер и зкран , карточки с неправильными глаголами(1 и 2 формы)

Ход урока

НАЧАЛЬНЫЙ ЭТАП

Приветствие

Good morning ,boys and girls. I am glad to see you.

Say «Hello»

And clap your hands

Do not «No»

And please say «Yes»

2.Сообщение задач урока

Children, I do not remember. Will you help me? In order to find it out, you need to listen to 2 text and say which story belongs to the past.

Story 1

A long time ago there lived a boy. His name was Robin MacWizard. He lived five hundred years ago. His family was his father and grandmother because Robin’s mother died when he was two years old. Robin was very sad when she died because he loved his mother.

Robin‘s father was a wizard and the boy could do a lot of magic things too. Robin was also very clever and brave.

Story 2

I am Robin MacWizard, but my friends call me Rob. It is a nice and short name. I do not like long names. Today we are back to school our holidays. Look! There are some letters on our tables. They are from Russia studens. My letter is from a boy. His name is Misha Inin. He wants to have a British pen friend. His letter is interesting but very short.

The theme of our lesson is Past Simple Tense. Let’s revise the material we have done so far.

2 ОСНОВНОЙ ЭТАП

Повторение правильных глаголов

а) На доске написаны правильные глаголы(1 форма). К доске вызываются три ученика, которым необходимо прибавить к глаголам окончание — еd и расположить их в правильном порядке( по звукам) по трем колонкам и прочитать глаголы. Один ученик работает со звуком [t],второй-с [d],третий- с [id].

Put the verbs in the right column and read them: close, ask, stop, start, play, cook, colour, watch, invite, travel.

[t] [d] [id]

б)Работа с иллюстрациями. На иллюстрациях Миша Инин кормит кота, готовит завтрак,убирается в комнате, слушает музыку, работает в саду, смотрит ТВ. Используя картинки на зкране , учащиеся составляют предложения в прошедшем времени.

Boys and girls, I hope you remember our main character Misha Inin. Misha always help his mother. Lets look at the pictures on the say what he did yesterday.

в) Игра-цепочка. Ученики по цепочке задают вопрос друг другу о том ,что они делали вчера. При этом они должны использовать только правильные глаголы.

And now ask your classmate what he or she did yesterday. I want you to ask questions in turn using regular verbs.

г) Днамическая пауза.

Stand up and repeat after me.

Hands up

Hands down

Hands on hips

Sit down

Hands up

To the side

Bend left

Bend right

One two three … hop

One two three… stop

Stand still

Повторение неправильных глаголов

а) На экране представлено стихотворение. Учитель читает его, делая ударение на неправильные глаголы. Затем учащиеся повторяют за учителем, находят и называют неправильные глаголы.

Look at the screen ,please. There is a poem. Now listen to me reciting it.

There was a wonderful lady of London,

Who always had ten cats around her;

When she went out alone,

She couldn’t find the way home,

And the cats found the lady in London.

Do you like this poems Read the poem line y line. There are many irregular verbs. Find and name them.

б) На доске размещено следующее задание:

Необходимо найти соответствие между глаголами в первой и второй колонках.

The task is to find the first form of the verbs in the first column.

was\ were to speak

knew to go

bought to take

spoke to buy

saw to know

wrote to see

went to write

took to bee

в) Творческое задание. Класс делится на две группы. Каждой группе выдается задание. Необходимо составить логически связный рассказ, используя предлагаемые глаголы.

Make up a story about what Misha Inin and Robin Mac Wizard did last Sunday. Use the Past Simple Tense of the following verbs: have breakfast, go to school, speak English, read history books, play football, go to bed.

3. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП

Подведение итогов урока , выставление оценок.

Список используемой литературы:

Кауфман К. И., Кауфман М .Ю. Английский язык : Счастливый английский.ру

Happy English.ru Учебник для 6-го класса общеобраз.учрежд.- Обнинск: Титул .2008 г.

2. Кауфман К. И., Кауфман М .Ю. Английский язык : Счастливый английский.ру

Happy English.ru Рабочая тетрадь к учебнку для 6-го класса общеобр. учрежд.-Обнинск. Титул. 2008 г.






See also:
Яндекс.Метрика