урок во 2 классе по теме ПредметыЖивотныеЦвета


МБОУ «Школа №29» городского округа Балашиха

Урок английского языка во 2 классе. Первый год обучения.1 четверть.

Учитель : Купенко Светлана Геннадьевна.Тема: «Предметы.Животные.Цвета».

Цель: совершенствование коммуникативных навыков учащихся.

Обучающие задачи:

-освоить лексические единицы по теме «Предметы в доме», «Цвета» во всех видах речевой деятельности.

-повторить фразы приветствия , лексику по теме «Животные», «Глаголы действия», активизация ранее изученной лексики.

Развивающие задачи:

-развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию.

Воспитательные задачи:

-воспитывать коммуникативную культуру учащихся, эстетическое восприятие окружающего мира.

Используемые технологии:

— коммуникативная технология;

-здоровьесберегающая технология;

-игровые технологии.

-ИКТ.

Оборудование: компьютер, видеопроектор, экран, набор игрушек по теме «Животные», набор карточек-символов, ксерокопии с текстами для чтения.

CD “Enjoy English.Game songs with Prof. Dogg’s Troupe.”Tracks 16, 2.Издательство «Титул»,Обнинск.

PC CD-ROM “Teen Talk English” Интерактивный курс английского языка. Уровень 1. «Цвета».

CD к УМК “Happy English.ru” для 5 класса. Авторы: К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман. Издательство «Титул,.Обнинск.

УМК «Spotlight”,авторы: Н.И.Быкова, Дж.Дули, М.Д.Поспелова, В.Эванс. Москва, “Express Publishing”, “Просвещение»,2011

Ход урока:

Приветствие.

Разминка.

Good morning, children! I’m so happy to see you. How are you?

To make our tongues more flexible, let’s sing a song “How do you do” (Track 2)

Let’s visit a Zoo today!

We go, go, go,

We go to the Zoo,

To see an orange tiger

And brown cangaroo!

2-3 минуты

Повтор алфавита.

While we are on the way to the Zoo, let’s refresh in our memory a funny song about English Alphabet.

(song from “Happy English.ru” lesson 1)

3 минуты

Проверка домашнего задания (чтение по ксерокопиям)

Your singing was marvellous!

Now let’s check your homework. As far as I remember, you were to read some words and sentences from the copies I gave you at our previous lesson. So, any volunteers? Who is the braviest person in the group?

5 минут

Динамическая пауза.

(Игра «День и ночь»)

Thank’s for your exellent and outstanding reading!

You need some rest. Let’s play the game “Day and night”

3 минуты

Повтор лексиеи по теме «Животные» в игре «Волшебная каробка».

At last we have come to our Zoo. The animals are alittle bit shy. They are hiding from us. Let’s play the game “Magic Box”.Who will be the first to come here? Everybody, close youe eyes. Take any animal you like. We are to guess what animal you have chosen.

4 минуты

Актуализация лексики по теме «Цвета»

Now, look at the signs and make up a sentence with the following structure

I Have a (colour) (animal).

3 минуты

Игра в переводчика.

Imagine that we are translators. I give you express words in Russian, you are to translate them into English and to write them on the blackboard.

5 минут

Просмотр видеофрагмента о цветах.

Now, I suggest you look at the whiteboard and watch a little movie abot colours.

(CD “Teen Talk English”)

2-3 минуты

Динамическая пауза.

Песня- танец.

Now, let’s rest a little bit. I suggest you singing a song “Keep on dancing.”(Track 16)

Don’t be shy! Have fun!

3 минуты

Работа с учебником. Краткий обзор домашнего задания по учебнику.

Open your books on page 27.

You were to do some exercises.Let’s check them briefly.

3-4 минуты

Объяснение нового материала. Аудирование упражнения № 3, стр.29.

Turn over the page.(Ex.1, 2, 3.p.28-29)(guessing, singing song with movements.)

5 минут

Объяснение домашнего задания.

Your homework is-

-to sing a song from page 29,

-to write some words in your copy-book and do some ex. From your work-book.page 15. You are to colour some pictures and fill in som words.

Have you got any questions concerning your homework?

2 минуты

Подведение итогов урока. Комментарии.

You worked really hard today! You are my herous! Marks for the lesson are:

… your reading was good, but pay attention to the intonation patten.

… you impressed me , you’ve made a great progress!

… I hope, you will improve your pronunciation. Try to work more using Student’s CD.

The lesson is over. I hope you’ve enjoyed it! See you next lesson.Best regards to your parents!

2-3 минуты

Приложение №1.

Песня об алфавите.

An apple

A bat

A clever city cat

A dog and

The Est

A fat and funny fish

A gloomy gentleman

A happy hippy hen

An iceberg very far

A jinni in the jar

A kite and

A log

A monster on the mop

A net and

An ox

A postman with a box

Elizabeth the Queen

A ruby in the ring

A seagull in the sea

A tiger in a tree

A UFO

a van

A woman in the wood

An X-ray

A yak

A zebra in the Zoo.

Приложение №2.

Чтение:

I see a sweet. I see a bag. We see a puppy.

We see a bench. I see a fox and a dog . We see a hen, a cock and a chick. We see a bus. I see a fish and a fox. Is it a table? No, it is not.It’s a bed. It isn’t a cat. It’s a fox. It’s a big red fox. Is it a snowball? No, it isn’t. It’s a little white ball.

Приложение №3.

Перевод:

Зелёный стол, белая кровать, чёрное радио, красная скамья, большой автобус, синее платье на стуле, коричневый воздушный змей в коробке, кукла и лиса.

Приложение №4.

Прописи:

Colour

Lots of

A cock and a chick

A big red fox

Ball

Black cat

Thin

Is it a cap?

Yes, it is

No, it is not

No, it isn’t






See also:
Яндекс.Метрика