Урок в 8 классе по теме Как начинался Британский парламент


Конспект урока английского языка в 8 классе

Тема «Как начинался Британский парламент?

«Великая Хартия вольностей»»

(УМКHappy English.ru K. Kaufman, M. Kaufman)

Unit 2 Lesson 3 TopicHow did the British Parliament begin?” p.43-47

Цели урока:

Образовательная – ознакомить учащихся с придаточными цели и обеспечить отработку данного грамматического материала в серии языковых и речевых упражнений; познакомить учащихся с историей возникновения английского парламента; формировать у учащихся социокультурную компетенцию.

Воспитательная – воспитывать уважение к истории другой страны.

Развивающая – развивать внимание, восприятие, память и другие общеучебные умения и навыки, а также умения и навыки иноязычной речевой деятельности; формировать регулятивные, познавательные, коммуникативные и личностные УУД.

Ход урока:

Организационный момент. Постановка задач урока.

Знакомство с придаточными предложениями цели, их первичная отработка.

Ex. 1 p. 43

Match the two parts of the sentences. Use the pictures to help you. Who is who in the pictures?

1. The Smiths went to China to walk along the Great Wall.

2. The Becketts went to Tunbridge Wells to do some shopping.

3. Mike and Bill went to America to see the White House.

4. Cathy went to Holland to see beautiful tulips.

5. Мarу and Andrew went to England to see Stonehenge.

6. The Browns went to Moscow to visit the Kremlin.

Ex. 2 p. 44

In groups. What other reasons do people have to visit America, China, Russia, Holland and England?

Model: People go to America to visit Disneyland.

Ex. 3 p. 44

The students from St David’s liked their first day in London. Read the students’plans for the next couple of days.

Model: Misha: I want to see the Houses of Parliament. — Misha has come toLondon to see the Houses of Parliament.

Misha: I want to see the Houses of Parliament. Are these houses far away from each other?

Ben: They are miles away from each other, Inin. You’ll need the whole day tosee them. And I’m going to visit my friends. Museums are boring.

Emily: I’m looking forward to doing some shopping.

Mark: I’ll go to the British Museum.

John: I want to go on London Eye. I’ve heard so much about it!

Rob: I’m very happy. Tomorrow I’m going to see Mum and Dad. I haven’t seen them for ages!

Keys:

Misha has come to London to see the Houses of Parliament.

Ben has come to London to visit his friends.

Emily has come to London to do some shopping.

Mark has come to London to visit the British museum.

John has come to London to go on London Eye.

Rob has come to London to see Mum and Dad.

Проверка выполнения домашнего задания. Сравнение определительных придаточных и придаточных цели.

Ex. B p. 42 (учитель проводит опрос задания на обязательном уровне и просит сравнить придаточные предложения, найти различия между ними)

— устное сообщение по теме ««Знаменитые люди страны изучаемого языка» (учитель проводит опрос задания более сильных учащихся, контролируя монологическую речь на английском языке; можно в это время слабым учащимся предложить выполнение упр. А на стр. 49)

Знакомство с историей возникновения английского парламента. Поисковое чтение.

Ex. 5 p. 46-47

Misha is interested in politics and wants to know more about the British Parliament. He has found some interesting information. Read the text and write out all the sentences with the verb “make”. What do they mean?

We should make more money. — Мы должны заработать больше денег.

I’ve made a big mistake. – Я допустил большую ошибку.

Quick! Makeup your mindand sign this!

In 1215 the barons made theKing sign the Magna Carta.

The Magna Carta was an agreement betweenthe King and his barons. It limited the King’s power. Since then all the English kings have had to ask the barons before they made any important decisions.

Ssh! Don’t make any noise. – Не шумите!

Since then all the English kings have had to ask the barons before they made any important decisions. — С тех пор английские короли должны спрашивать баронов прежде, чем они примут любые важные решения.

Ex. 6 p. 47

Choose the correct translation.

Magna Carta а) магическая карта b) магниевая карта c) Великая хартия вольностей

Итог урока. Домашнее задание.

— Ex. 8-10 p. 48






See also:
Яндекс.Метрика