урок в 6 классе по теме Домашние питомцы


Тема урока: Досуг. Истории о любимых питомцах.

Задачи урока: 1) Активизировать лексический материал по теме: «Домашние питомцы» в устной и письменной речи.

2) Развивать внимание и языковую догадку.

3) Воспитывать любовь к окружающей среде, бережное отношение к животным.

Материал: учебник и рабочая тетрадь под редакцией М.З. Биболетовой «Enjoy English»

Оборудование: ИКТ, аудиозапись, раздаточный материал.

Ход урока

I Начало урока

Приветствие

— Good morning, boys and girls!

— Good morning, teacher!

— Glad to see you. Take your seats, please.

2. Организационный момент (беседа с дежурным)

— Who’s on duty today?

What date is it?

What day of the week is it?

Who’s absent?

3. Сообщение задач урока

— What’s the Russian for “pet”? So today we’ll speak about our favorite pets.

4. Фонетическая зарядка

— Let’s revise some words connected with this theme. Repeat after me.

A cat, a dog, a rabbit, a guinea-pig, a hamster, a tortoise, fish.

II Центральная часть

1. Активизация лексического материала по теме «Домашние питомцы»

— Now let’s play a game “Be attentive”. Look at the pictures and name what pets we can have.

We can have a cat, a dog… Now close your eyes. What’s missing?

2. Тренировка навыков диалогической речи

— Open your books at page 115 and find ex. 36. I’ll give you cards with the table. You are to find a partner and fill in the table discussing questions. You have 5 minutes.

3. Совершенствование навыков чтения вслух

— Ex. 39 p. 116. Different funny stories can happen with our pets. Let’s read one of them.

4. Развитие орфографических навыков

— Ex. 32 p. 56 (Workbook). Do this crossword yourselves. Then we’ll check it up.

III Завершающая часть

1. Постановка д/з

— You are to write a composition about your pets. I’ll give you a plan.

2. Оценивание






See also:
Яндекс.Метрика