урок в 5 классе_26414


Тип урокарок обобщения и систематизации знаний. (5 класс)Тема: «School life» («Школьная жизнь»). Цель урока: формировать коммуникативную компетенцию учащихся на основе изученных ЛЕ, речевых и грамматических структур по теме «School life». Задачи урока: — совершенствовать умения и навыки говорения и чтения; — активизировать изученные лексические единицы по теме «Школа»; — актуализировать грамматические навыки (Прошедшее время глагола). — развивать умения и навыки монологической устной речи: аргументировать свои утверждения с использованием сложноподчинённых предложений с союзом because; — учить слушать друг друга, работать в группе; — воспитывать интерес к английскому языку. Ход урока: I. Организационный момент II. Фонетическая зарядка III. Речевая разминка IV. Активизация лексических единиц по теме «Школа» V. Повторение грамматического материалаVI. Тренировка навыков чтения и вопросно-ответной работы по текстуVII. Итог урока

Развёрнутый конспект урокаI. Организационный момент Teacher: Good morning, boys and girls. Pupils: Good morning, teacher. Today we shall speak about school, remember the Past Simple Tense II. Фонетическая зарядка Teacher: And now let’s practise the English sounds and words. Look at the blackboard and repeat after me: [Λ] Subject, London, fun, discuss [ei ] favourite, name, same, break [з:] learn, first, bird, word [t] History, task, Scotland [tς] question, picture, French III. Речевая разминка Teacher: I’d like to ask you a question: Do you like to go to school or not? Why? Teacher: Well done. IV. Активизация лексических единиц по теме «Школа» Teacher: So, most of you like to go to school. And now tell me what else do you like to do at school, I mean at the lesson and during the break? Look at the screen, choose the answer you like best and make up a sentence.  Pupil 1: We learn new words at the lesson. Pupil 2: We run and jump between the desks during the break. Pupil 3: We draw funny pictures during the break. Pupil 4: We ask a lot of questions at the lesson. Pupil 5: We talk loudly during the break. Pupil 6: We discuss different problems at the lesson. Pupil 7: We learn poems by heart at the lesson. Pupil 8: We read comics and play with a phone during the break. Pupil 9: We get good marks at the lesson. Pupil 10: We listen to a walkman during the break.  V. Повторение грамматического материала Teacher: And now let’s repeat the Past Simple Tense. Давайте вспомним простое прошедшее время в английском языке. Что происходит с глаголами, когда мы начинаем говорить о прошлом? Pupil 1: Когда мы говорим о действиях, которые происходили в прошлом, мы используем вторую форму глагола. Teacher: I want you to remember regular and irregular verbs in past simple. На какие две большие группы делятся глаголы? Pupil 2: На правильные и неправильные. Teacher: Как изменяются правильные и неправильные глаголы в прошедшем времени? Pupil 3: К правильным глаголам в прошедшем времени прибавляется -e (d). Неправильные глаголы изменяются полностью. Их нужно запомнить. Teacher: Какой вспомогательный глагол нам потребуется в вопросительном предложении в прошедшем времени? Pupil 4: Нам потребуется вспомогательный глагол did. Teacher: В какой форме мы употребляется основной глагол в вопросительном предложении? Pupil 5: В вопросительном предложении основной глагол употребляется в 1-ой форме. Teacher: And now let’s remember the second form of the verbs. I’ll show you the first form of the verb and you’ll say the second form. Are you ready? Let’s begin. Учитель показывает первую форму на карточке, ученики называют 2-ю форму. Teacher: go Pupils: went Teacher: have Pupils: had Teacher: see Pupils: saw etc. Teacher: And now I’d like you to divide into three groups. I’ll give you three texts for each group. You should find and underline the irregular verbs. I’ll give you two minutes to do this task. Все учащиеся делятся на 3 группы. Каждая группа получает небольшой текст, в котором нужно найти и подчеркнуть неправильные глаголы The text for the first group: Mary got up at 7 o’clock yesterday. She washed her face and cleaned her teeth. Then she had breakfast. She took her bag and went to school. The text for the second group: Jane came home at 2 o’clock yesterday. She had dinner. Then she cleaned her room. She did her homework. Then she played games. The text for the third group: My mother came home from work at 6 o’clock yesterday. She cooked supper. Then she watched TV. She read a book. She went to bed at 10 o’clock. (слайд 7). Teacher: Are you ready? Pupils: Yes, we are. VI Тренировка навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту Teacher: Let’s continue our lesson. So, you go to school mostly because you like to study. But you know that very responsible pupils study even in summer. We got a letter from Nikita Molotov, a ten years old schoolboy from Kalininsk. In his letter he described his studies at a foreign summer school. Let’s read his letter aloud. Who wants to be the first? Текст выведен на экран, также каждому ученику раздаётся печатный вариант текста. Два — три человека читают текст вслух, а затем отвечают на предложенные вопросы. 

Dear pen friends, My name is Nikita. I am 10. I traveled a lot this summer. In August I went abroad. I spent two weeks in Scotland at Summer School. It was a big new school. There were a lot of classrooms there. The classrooms were large and light. Would you like to know what we did there? In the morning we spent 3 hours learning English. At the lessons we read and discussed texts, learned English poems by heart, played games, asked and answered questions, learned new words and played computer games. But we didn’t speak Russian because my teacher didn’t speak Russian. We also learned about English History. Now I speak English much better. I made a lot of friends in Scotland. I hope you will write a letter to me and tell about your school. Your pen friend, Nikita. Teacher: Let’s answer some questions on the text. VII Итог урока 






See also:
Яндекс.Метрика