Урок Fairy tales


Урок ‘’Fairy tales’’ в 4а классе учителя английского языка Лубковской Е. В.

Цели урока:

Образовательная – закрепление навыков использования изученной лексики в речи, развитие навыков аудирования и говорения;

Воспитательная – формирование позитивно-ориентированной личности;

Развивающая – развитие речевых способностей детей, фонематического слуха, психических функций (воображения, внимания, речевого мышления), развитие внутренней мотивации к дальнейшему овладению иноязычной речью.

Задачи:

совершенствование фонетических навыков;

активизация лексики;

активизация речевых навыков;

развитие творческих способностей;

Оборудование:

компьютер,

проектор,

экран,

картинки

раздаточный материал

презентация учителя

Ход урока

I. Организационный момент. Разминка.

T: Good morning, dear pupils. Sit down, please. Get ready and let’s start from tongue exercises. Repeat:

[ r] Red Riding Hood

[ w] wolf, wood, woodcutter

II. Знакомство с темой урока.

Today we’re going to watch a fairy tale “Little Red Riding Hood”. Can you remember the main characters of the tale? The teacher hands out the finger puppet to the pupils. The pupils repeat the names of heroes after the teacher.

III. Основная часть урока. Выполнение упражнений на заданную тему.

1.Pupils watch the video.

2.Презентация учителя, раздаточный материал :

— Draw a line to match the picture and the word.( слайд 1)

— Draw a line to match the picture and the sentences.( слайд 2 ) Check your answers( слайд 3)

3. Watch the video again and put the sentences in order. ( слайд 4) Check your answers( слайд 5)

4. Put the missing words in the gaps:

To say- ______

_____- went

To meet -_______

To hit- ______

______- saw

To run- _______

______- shouted

______- ate

To get- ______

5. Work in pairs. Complete the questions and the answers then act the dialogue.

1. – Who did Little Red Riding Hood _______ to visit? (to go)

— She _______ to visit her Granny.

2. – Where did she _______ a wolf? ( to meet)

— On her way she _______ a wolf.

3. – Why did the wolf ______ to Granny’s house? ( to run)

— The wolf _________ to Granny’s house and ______ her. He ______ into Granny’s bed.( to run, to eat, to get)

4. – What did Granny look like? What did Little Red Riding Hood _____? What did the wolf _____? ( to say)

— __________________________________________________________________

5.- How did the woodcutter help Granny ?

— The woodcutter _______the wolf and Granny _________ out. ( to hit, to jump)

6. Did Little Red Riding Hood ________ the wolf again? ( to see)

— Little Red Riding Hood never _______ the wolf again.

IV. Заключительная часть урока. Подведение итогов.

Today you watched a cartoon “Little Red Riding Hood”. What is the moral of it?

V. Домашнее задание.

Retell the fairy tale.






See also:
Яндекс.Метрика