Урок английского языка в 5 классе


План урока английского языка в 5 классе

Тема урока: «Организация дня рождения» (“Arranging a Birthday Party”)

Цели урока:

Обобщение материала по теме «Организация досуга».

Активизация лексических навыков.

Активизация орфографических навыков.

Совершенствование навыков диалогической речи.

Оборудование: мультимедийная презентация, карточки с индивидуальными заданиями, учебник.

Ход урока

Приветствие.

Good morning, students! I am glad to be with you today. My name is Liliya Nailevna. Theme of our lesson is “Arranging a birthday party”. Let`s begin.

Организационный момент.

Answer some of my questions, please.

Do you like to study?

What are your favourite subjects?

Do you like your English lessons?

Фонетическая зарядка.

And now we are going to revise some English sounds. You see a rhyme, let`s read it together. Repeat after me.

Mr. Smith has got a son

Mrs. Abb has got a daughter

Father, mother, sister, brother,

Hand in hand with one another.

Постановка цели урока.

Today at the lesson we will speak about arranging a birthday party.

Активизация лексических навыков. (Выбор слов, имеющими отношение к теме урока, составление словосочетаний предложений с данными словами).

You see some words here. Please, choose the words which relate to the theme of our lesson. Form word-combinations and sentences with these words.

Игра «День рождения» (Game “Birthday”). (Выбираем именинника или именинницу, друзей, которые помогают организовать вечеринку и друзей, которые приходят с подарками).

Let`s play a little. We will choose a student who has a birthday. Some students will help to arrange a party and some of you will come with presents. Every of you must tell what he is going to do.

Физкультминутка.

I can hop like a rabbit. (прыгаем как кролик)I can jump like a frog. (прыгаем как лягушка)I can fly like a bird. (летаем как птичка)I can run like a foх. (бегаем как лисичка)I can walk like a duck. (ходим как уточка)I can swim like a fish. (плаваем как рыбка)And be still as good children — (и становимся хорошими детками)as still as this. (вот так)

Активизация орфографических навыков. (Работа с карточками, задание: вставить пропущенные буквы, задания индивидуальные).

You have sheets of paper on your desks. There are some words. But some letters in these words are missing. Please, put in these missing letters. After finishing this task, write your names on the papers and hand them to me.

Совершенствование навыков диалогической речи.

And now let`s do the exercise in your textbooks. Open your book on the page 37, exercise 13. Your task is to complete a dialogue.

Подведение итогов урока.

And now our lesson is going to be over. Your work was well-done.

Домашнее задание.

Your homework is to write about your birthday party and draw a picture.

Рисунок и мини-сочинение об организации своего дня рождения.






See also:
Яндекс.Метрика