Урок английского языка в 5 классе по теме Где ты предпочитаешь проводить каникулы


Урок в 5 классе

Тема: Где ты предпочитаешь проводить каникулы?

Цели урока:

совершенствование навыков монологической речи;

тренировка навыков устной речи по теме «Каникулы»;

активизация навыка сбора информации (заполнение таблицы);

формирование способности сотрудничать при работе в группе.

Ход урока

 

l. Организационный момент

—  Get ready for the lesson, please!

Good morning students! Glad to see you!

II. Фонетическая зарядка 

Task 1.

Составьте слово из букв

dyosliha (holidays)

Task 2.

And now look at these sounds please. Name the sounds and say English words about holidays with these sounds.

Показываются транскрипционные значки, учащиеся называют звуки и слова по теме «Holidays» с этими звуками.

[ai]- ride, bike, shine, dive…

[k]- disco, lake, kite, walk, pick…

[i:]- see, sea, …

[ei]- play, games, take…

[e]-spend, friend, forest…

III. Речевая разминка

Look at the blackboard, please. You see there are many words, try to make up word combinations.

Запись на доске:

to spend              parents

to go                  abroad

to miss               a trip

to take                  shopping

to enjoy               holidays

to start                 mushrooms                 

to gather              care of

outdoors friends

good film

away

Ps: to spend holidays, to take care of, to go abroad, to miss parents, to start a trip, to enjoy shopping, to go shopping, to gather mushrooms etc.

IV. Активизация навыка сбора информации и заполнение таблицы

Now work in pairs and ask your classmates about their holidays. Учащиеся работают в парах. Каждая пара получает карточку с именами. Ученики задают вопросы и выясняют, где предпочитают проводить каникулы их одноклассники. Например «Do you like/prefer to spend holidays in the country?».

In the city

In the country

In the camp

Nikita

Alina

V. Физкультминутка

VI. Тренировка навыков устной речи

And now work in groups. As you see we can spend our holidays in different places. All these places have their «pluses» and «minuses». You have 7 min. Группа 1 получает задание «What’s good in spending holidays in the city/in the country/in the camp ». Группа 2 получает задание «Whats no good in spending holidays in the city/in the country/in the camp ». Проверка — один из участников каждой команды отвечает на поставленный вопрос.

VII. Совершенствование навыков монологической речи по теме «Каникулы»

—  It is interesting to find out what places for holidays your partners prefer. Tell us about your friend, please.

Task: рассказать о своих друзьях, используя информацию из предыдущих этапов урока. Ученики по очереди выходят к доске и представляют рассказы о своих партнерах.

Примерный рассказ:

Nikita likes to spend his summer holidays in the country. He can walk in the fields. Nikita picks berries and gathers mushrooms in the forest. He enjoys swimming, diving and riding a bike. But sometimes it is boring in the country, for example in the evening.

VIII. Домашнее задание

Your homework is ex.30 p. 12(WB), words p. 22(by heart)

IX. Итог урока

—  Our lesson is over. Thank you for good work! Good-bye!






See also:
Яндекс.Метрика