Урок английского языка в 3 классе Новый питомец


Урок в 3 классе УМК Биболетова М. З.

Тема: Новый питомец

Цели:

1. Образовательные – учить понимать на слух текст, построенный на знакомом языковом материале; учить рассказывать о своем домашнем животном; учить читать буквосочетание ea;

2. Развивающие – развивать произносительные навыки; развивать память, внимание

3. Воспитательные – мотивировать детей на изучение языка

Методы обучения: словесный, наглядный, практический

Формы организации учебной деятельности: общеклассная, парная, индивидуальная

На уроке за каждый правильный ответ дается жетон

Ход урока:

1. Приветствие.

Teacher: Good morning! I’m glad to see you. Sit down, please.

Look here. Who is it? Ps: It is a cat.

Yes, this is my pet. It is Fluffy. We all have got pets: cats, dogs, fish. Have you got a pet? What shall we do today? We’ll speak about our pets.

1. Фонетическая зарядка.

What animals can be our pets? Let’s remember.

[o] dog

[ai] mice, spider

[ɜ:] bird

[æ] cat, parrot, rabbit, hamster

2. Лексическая разминка.

T: Listen to a verse about one cat. The fat cat.

On Sunday I sleep,On Monday I peep,On Tuesday I watch TV,On Wednesday I drink milk and teaOn Thursday I catch mice,On Friday I eat rice,On Saturday I have a rest -These are things I like best

T: What day is it today?

Ps: Today is …

3. Развитие навыков чтения

T: Task 1. Find the rhyme:

1. bird D. cake

2. like B. see

3. he C. her

4. dark A. fly

5. they E. park

1C, 2A, 3B, 4E, 5D

Task 2. Listen and read: meat, jeans, please, tea, cream

4. Физкультминутка

T: Let’s sing and dance.

5. Активизация навыков аудирования

T: Jim has got a new pet. Listen and guess who it is.

Ps: A parrot

6. Развитие навыков монологической речи

T: Now let’s talk about your pets. Here are some models. Look through them and try to make your own story.

Ps: I have got a pet. It is a dog. He is nice. He is not big. He likes ham, but he doesn’t like sweets. He can run, but he cannot dance.

7. Грамматическая игра The smartest, the quickest

T: Children, you have sets of words on your desks. The task is to make up sentences I say.

Сначала проводятся тренировочные туры с повторением моделей утвердительных и отрицательных предложений, а затем основная игра.

T: 1. Собаки любят мясо.

2. Кошки не пьют сок.

3. Кошки едят рыбу.

4. Птицы не едят суп.

5. Собаки не пьют кофе.

8. Подведение итогов, рефлексия

Your homework is ex. 3, 4 p. 16 (WB), to learn by heart new words. Thank you for work. Our lesson is over. Good-bye!






See also:
Яндекс.Метрика