Урок английского языка на тему Весь мир говорит по-английски


Урок английского языка в 7 классе.

Тема: «Весь мир говорит по-английски»

по УМК: М.З.Биболетовой.7Класс.

Тип урока: практикум

Учитель: Клерикова О. А.

Цель урока: совершенствовать знания умения навыки учащихся в области устной речи, чтения и аудирования по данной теме. ЗАДАЧИ УРОКА.

1. Образовательные: Активизация употребления изученной лексики по теме. Развитие лексических навыков говорения.

Совершенствование навыков аудирования и диалогической речи.

Развивающие: Развитие внимания.

Совершенствовать все уровни компетенции (лингвистической, социокультурной, стратегической и дискуссионной). Развитие способности к догадке, гибкости и логичности ума, коммуникабельности, способности осуществить продуктивные речевые действия.

Совершенствование навыков ораторского искусства на английском языке. Развитие критического мышления, умения слушать и слышать других.

Воспитательные:

Формирование уважения к культуре других народов и культуре своей страны.

Воспитание чувства ответственности перед своими одноклассниками. Воспитание этики взаимоотношений.

Формирование идей, взглядов и убеждений по обсуждаемым темам на актуальном для учащихся материале. ОСНАЩЕНИЕ УРОКА:

Учебник английского языка, 7 класс ( автор Биболетова М.З.) Мультимедийная презентация в программе Power Point. Мультимедийные проекты учащихся. Музыкальные фрагменты.

Электронный учебно-методийский комплект к учебнику. Флажки стран мира. Реквизит для игры. Плакат.

МЕТОДИЧЕСКИЕ ЗАДАЧИ ПЕДОГОГА: Расширить возможности урока, повысить его эффективность и коммуникативную направленность за счет использования современных технологий, создании моделированных ситуаций, работы в группах, организации учебного сотрудничества, рационального использования времени урока.

ХОД УРОКА:

Organization Period.

Т: Good morning, boys and girls .I`m glad to see you today. Good morning, dear colleagues. Welcome to our lesson.

Dear students, I hope you are fine today, you are ready for the lesson and you are in a good mood.

As you know the topic of our unit is «Meet the Winners of the International Teenager’s Competition».

At the previous lessons we learnt some facts about different continents, countries and cities. In most of these countries English is the main language to speak or to learn at school. Today we are going to read and speak about the English language and about the importance of learning it as English has become the top language of the world.

Introduction of the Theme.

T: The topic of our lesson today is «People speak English all over the world». The motto of the lesson is «Spaceships take you into space, English takes you everywhere».

Why do you study English?

Ученики по цепочке отвечают на вопрос учителя.

Introduction Conversation.

T: Imagine that you go to the international teenager’s competition. Make up dialogues, please.

Ученики заслушивают диалоги по теме.

T: Who has ever taken part in any International competitions?

Are you ready to present your project?

Ученики представляют свои мультимедийные проекты.

T: Of course, you can watch different competitions on TV.

Role Game.

T: Welcome to EUROVISION.

Ученик исполняет композицию Александра Рыбака. T: What questions would you like to ask the popular singer? Ученики задают вопросы «певцу».

Т: There are some national educational programmes in Russia, the students of our school are the active participants of the Open contests in different school subjects.

Follow-up Activities.

T: Wherever you go you should remember you are the citizen of Russia and you are proud of your country. What is your country famous for? Высказывания учеников о России.

T: You are right, a lot of famous poets, writers, actors were born and lived in our country. Do you remember any poems by Russian poets? Ученики читают стихи .

Grammar Revision.

T: a. Let’s do some phonetic drills. Repeat after the announcer: Ex4p35.2

Now let’s play.

T: I must admit I don’t know geography well. Help me, please. Arrange the words in 3 columns. Complete my sentences.

Australia is a

London is

France is ….

Use the article «The» correctly.

What is the rule how to use the article with the geographical names?

P: We don’t use the article with the names of places (continents, countries, cities,

towns). But we use the article in names with republic, kingdom, states, federation.

Relaxation.

T: You are tired. Let’s have a rest T: How do you feel?

Speaking.

T: You like English and want to master it. What English-speaking countries do you know?

What are their capitals? Are there other languages spoken in these countries? Ученики отвечают на вопросы учителя.

Creative work1.

Т: Look at the flags of different countries. Choose any of them and tell about the country. Creative work 2.

T: Here you can see popular elements of the national costumes. Name the countries and tell us about the countries. Ученики делятся на команды и принимают участие в игре.1 l.Rounding-off. Summery of the lesson.

T: It’s time to finish our lesson. I’m satisfied with your work. At the end of the lesson I want you to do one exercise more. Ученики выполняют упражнение на доске.

Home task.

Т: Your home task is to write some sentences about our lesson.

Conclusion.

T: Don’t forget you are people of one planet. We are children of the EARTH.

Ученики исполняют песню М. Джэксона.

Т: Thank you very much for the lesson. Our lesson is over. See you later. Good bye.






See also:
Яндекс.Метрика