открытый урок в 2 классе


Открытый урок английского языка во 2-м класса по теме «Животные»

Цели урока:

Образовательная: повторить лексику по теме «Животные»

Воспитательная: Привить любовь к животным, умение слушать друг друга.

Развивающая: Развитие памяти, мышления, речи

Задачи:

1.Обобщить лексический и грамматический материал по теме «Животные»

2. Развивать умения и навыки учащихся в устной речи: монологической и динамической.

3. Понимание на слух микротекста.

Оснащение урока: карточки со звуком, магнитофон, диск, мягкие игрушки, доска, магниты, презентация.

Ход урока.

Организационный момент.

Teacher: Good morning dear children! I’m glad to see you.

Pupils: Good morning, good morning, good morning to you. Good morning, good morning, I’m glad to see you!

Teacher: Sit down, please. Now let’s begin.

Teacher: Are you ready for the lesson?

Pupils: Yes, we are.

Teacher: Fine! I am glad to hear it!

Объяснение целей и задач урока.

Teacher: Boys and girls today the theme of our lesson is “Animals”. We are going to speak about animals, describe your favourite animal. We will guess many puzzles, play many games and solve many interesting tasks.

Children today we have a guest “A little rabbit”(Ребята сегодня к нам пришёл

в гости маленький кролик. Он тоже хочет научиться говорить по английски и послушать как вы работаете). фото

Фонетическая зарядка:

Teacher: let’s train our tongues, look at the blackboard. Let`s remember our sounds [ǽ], [h] , [m], [t], [r] [n]. Sasha names the words with the sound [ǽ] – apple, cat…

And let’s sing song about ‘Names’

Речевая зарядка:

Teacher: Children look at the table and at the blackboard. What animals do you know? Let’s name these animals (rabbit, mouse, bear, cat, dog) фото

Boys and girls listen to me very attentively and guess about what animal I’m speaking.

It not big. It’s grey. It can run. It can’t swim: What is it? (a mouse)

It is big. It is black. It can swim and run. What is it? (a dog).

It is long. It is grey. It cannot jump and fly. What is it? (a snake).

It is brow. It can jump. It likes bananas. What is it? (a monkey). фото Ok, now open your books, on page 61 ex 5. Vova let’s read the task. Look at the pictures. What animals do you see? Let’s tell what do they? A bear can run. A rabbit can jump (Ребята мы узнали, что животные умеют делать, а давайте теперь мы спросим друг у друга, что мы умеем делать). As for me I can dance. Dima can you swim? Yes, I can. Dima put your question to Sveta can she sing?

Pupils: Sveta can you read Olga? Olga can you fly Oleg?

Teacher: Boys and girls let’s have a rest (физкультминутка ) фото

Pupils: Stand up clap, clap

Arms up clap, clap

Step, step arms down clap, clap please sit down

Teacher: Another task for you. Guess what animal is here? (дети должны угадать заколдованное животное в коробке)

К доске выходит ученик и ему задают вопросы.

Pupils: Is he a crocodile? No, he isn`t. Is he a monkey? No, he isn`t.

Is he a snake? Yes, he is.

Подведение итогов:

Teacher: It`s time to come back. Наш урок подходит к концу. Ребята: «Что нового мы сегодня узнали»? Вы сегодня очень хорошо поработали. Открываем дневники записываем дом. задание выучить животных.

Raise your head

Jump up high

Wave your hand

And say Good bye!






See also:
Яндекс.Метрика