фрагмент урока At the Zoo


Фрагмент урока по теме “At the zoo

по материалам учебника Spotlight 4 класс (стр.58)

Задачи:

— отработать произносительные навыки названий животных у младших школьников;

— закрепить правила правописания окончаний — ing у глаголов;

— реализовать актерский потенциал учащихся.

Ход занятия.

Good morning, boys and girls.

Today we are visiting our friends – zoo animals.

Look. This is the list of animals living in our zoo. But there are mistakes (ошибки). Let’s correct them together. Find odd animals.

a giraffe, a cat, a monkey, a dog, a dolphin, a cow, a hamster, a seal, a lizard, a whale, a fish, a hippo, a fly, a crocodile. (учитель обсуждает результаты с учениками)

Good. Now we know what animals you can meet at the zoo.Do you know what the animals are doing at the zoo? This nice song will help you. Let’s listen. (текст песни представлен или на экране/ доске или ученики смотрят в учебники).

When I’m at the zoo,What do I see?

Lots of funny animalsLooking at me.

I see a tall giraffe,Eating from a tree.

I see a silly monkey,Laughing at me.

I see a clever dolphin,Swimming in the sea.I see a little seal,Clapping one, two, three!

I see a lazy lizard,

Sitting in the sun.

I see a big whale,Having lots of fun.

I see a baby hippo,

Learning how to run.And one crocodile,Crying on its own!

Учитель обращает внимание на формы с –ing и просит назвать начальные формы глаголов и перевести их. (look, eat, laugh, swim, clap, sit, have, learn, cry)

Песенка звучит второй раз, класс переводит слова песенки вместе с учителем.

Класс поет песенку вместе с записью. Затем текст песни убирается. Ученики выполняют следующее задание.

Match animals and actions (действия).

A giraffe laughing

A monkey swimming

A dolphin is eating

A seal clapping

A lizard having fun

A whale learning to run

A baby hippo sitting

A crocodile crying

Ученики выбирают себе роль – животное из зоопарка, песенка звучит еще раз и дети изображают свой персонаж в действии.






See also:
Яндекс.Метрика