ФРАГМЕНТ ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕТема урока Family


ФРАГМЕНТ ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ.

Учитель иностранных языков: Камышанский Павел Леонидович

Тема урока: “Family”.

Цель: развитие навыков употребления лексических единиц по теме «Cемья» в устной речи; выработка ЗУНов в области чтения, аудирования, устной и письменной речи по теме.

Задачи урока:

Образовательные:

– формирование лексических умений и навыков в устной речи и письменной речи (умение рассказывать о семье);

– формирование грамматических навыков по теме Past Simple;

– отработка произносительных навыков.

Развивающие:

– продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;

– строить высказывания по образцу и самостоятельно.

Воспитывающие:

– прививать любовь и интерес к иностранному языку;

– воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно.

— воспитывать любовь, уважение к родным и близким.

Оборудование: компьютер, проектор, диск с презентацией урока, картинки, карточки.

Ход урока.

I.Начальный этап урока.

1. Организационный момент.

Good morning, dear children ! Glad to see you.

Good morning, dear teacher! We are glad to see you too!

How are you?

I see that you are ready for our English lesson and now let’s start it!

OK, we are ready!

Today we are going to speak about family. We’ll practice our skills in speaking and reading, listening and writing. I wish you to be calm and to work well..

2. Лексическая разминка.

(Групповая работа.)

Divide into two groups

What are the words?

3. Фонетическая зарядка.

Look at the blackboard and try to read the sentences!

Mr. Smith has got a son.

Mrs.Abb has got a daughter.

Father, mother, sister, brother

Hand in hand with one another.

II.Основной этап урока.

Предъявление и закрепление нового материала.

Развитие навыков чтения текста с опорой на картинку.

Look at the picture.

Complete the text.

My name is Mag. My surname is Black. I’ve got a big family. I have got a father,… We like to be together on Saturdays and Sundays. Yesterday I took a funny photo of my family.

Look at my mother! She is beautiful. My younger sister and I look like our mother. My mother likes to … with my sister Becky. My grandfather likes to … for my brother. My father likes to …. My grandmother likes to …. My dog likes to … and my cat likes to … . I love my family.

Физкультминутка

Exercise for eyes.

I think your eyes are got tired.

Let’s give them a rest.

Close them, and now open them widely. Look up, left, down, right. Again, please.

Аудирование. (Работа над умением понимать на слух основное содержание текста.)

Alex gave an interview (интервью) to Mag yesterday.

Listen and complete the sentences.

1. Alex has got…

a) a mother, a father and a sister.

b) a mother, a father and a grandmother.

c) a mother, a father and a brother.

2. On Sundays Alex’s family like to…

a) ride horses in the country.

b) ride bikes in the country.

c) ride scooters in the park.

-Физкультминутка-

It’s time to have a rest .

Hands up! Clap,clap!

Hands on the hips! Step,step!

Bend your left,

Bend your right,

Turn yourself around.

Hands up! Hands down!

Hands at sides and sit down!

Диалогическая речь. (Работа в парах.)

Make a dialogue.

Say what you like to do on Sundays Ask your classmates.

Use the words:

skate, play chess / tennis / piano, draw pictures,

make a snowman, watch TV / video, play puzzles,

ride (my) bike / scooter, play with (my) toys, read

books, write letters, listen to music, roller skate, I

take photos, fly a kite, have a picnic,

play hide-and-seek

Example: I like to play computer games. And you, Dasha?

I like to walk in the park. And you, Masha?

Say what you did last Sunday. Ask your classmates.

Example: I took photos of my family last Sunday.

And you, Dasha?

Выполнение лексико-грамматических упражнений по теме «Past Simple».

Play the game «Mime and guess!»

Say what your classmate did yesterday.

Use these words: have(had) lunch, read(read) a book, watch(watched) TV, do(did) his / her homework,

draw(drew)the picture, ski(skied)in the park, play(played) chess, listen(listened)to music, play(played) the piano, take(took) photos, play(played) puzzles, make(made) a toy.

— She (he) played chess yesterday.

III.Заключительный этап урока.

Сообщение домашнего задания.

Your home task is p. 65. Learn words, we’ll have dictation.

Write a short story about your family.

Выставление оценок.

Your marks today are… Now the lesson is over. Thank you.

Этап рефлексии

Teacher: Что ж, наш урок подходит к завершению. И сейчас мне бы хотелось, чтобы вы выбрали смайлик , который соответствует вашей работе на уроке. Номер выбранного смайлика отметьте на рисунке.






See also:
Яндекс.Метрика